1. Czy ukraińskie dzieci po tej nauce będą potrafiły uzasadnić dzieciom ukraińskim, uczącym się i żyjącym na Ukrainie, dlaczego Chmielnicki nie jest dla Polaków bohaterem a ukraiński narodowy poemat Hajdamacy, etos nieludzkich zbrodni wieszcza narodowego i autorytetu moralnego Tarasa Szewczenki, będący pochwałą i zachętą do zbrodni na Polakach nie jest przez nich akceptowany?
-Czy ukraińskie dzieci po tej nauce będą w konflikcie z polskim dziećmi w Polsce, którym wyjaśniono dlaczego Chmielnicki nie jest dla Polaków bohaterem a ukraiński narodowy poemat Hajdamacy, etos nieludzkich zbrodni, który jest pochwałą i zachętą do zbrodni na Polakach nie jest przez nich akceptowany?
-Czy ukraińskie dzieci po tej nauce potrafią zrozumieć i obronić polską literaturę i publicystykę, która wyjaśnia dlaczego Chmielnicki nie jest dla Polaków bohaterem a ukraiński narodowy poemat Hajdamacy, etos nieludzkich zbrodni wieszcza narodowego i autorytetu moralnego Tarasa Szewczenki, będący pochwałą i zachętą do zbrodni nie jest akceptowany jako wskazanie drogi do uzyskania wolności?… – cały artykuł Bożeny Ratter